loading...
.::. Raeyat Alhoda .::.
M...A بازدید : 7 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)


این روز ها که هُرم گرمای تابستان بیشتر و بیشتر شده، اصل حجاب و صفحاتی شریف از قرآن هست که به سخره و استهزا گرفته شده..بین بعضی از دختر ها و مادر هایشان آزادی! اعلام شده است گویا! آدمی حیرت می کند وقتی خانم های میانسال و مسنّ را با تیپ و قیافه ی دختران هجده ساله می بیند..! پیش ترها خانم های میانسال، اهل مقنعه و چادر چارقد بودند...اما حال در خیابان ها چیز دیگری مشاهده می شود.

فرمول دختر ها و مادرانشان اینگونه است:

مادر چادری، دختر چادری تر

مادر چادری، دختر مانتویی

دختر چادری،مادر مانتویی!

مادر مانتویی، دختر مانتویی تر!

خدا به خیر کند فرمول حجاب را در سال های آینده !

این روزها فشار گرما بدجور روی خانم ها مشاهده می شود. بیچاره ها هر روز مجبور می شوند شال و روسری خود را عقب تر ببرند. و یقه ی مانتویشان را باز تر کنند، خسته می شوند خب! برای توجیه این قضیه هم خوب طرح ریختند؛ خدا که نگفته خودتو بپیچون دور چادر و ساق به دستات بپوش و تو این گرما برو بیرون، خفه میشیم خب. ببخشید، پس چه گفته؟ گفته موهایت را بده به دست باد و آرایشش کن و آستین مانتویت را ببر بالا و برو بیرون؟ مانده ام که چگونه در این گرما زیر غلظت آرایش دوام میاورند این بنده های خدا..چه خوب که گلایه ای نمیکنند سر این موضوع! از این قبیل توجیه ها زیاد می شنوم این روز ها...

اندر حکایت ماه واره :

جایی رفته بودیم، بحث بر سر ماهواره و شبکه هایش بود. صاحب خانه هم ماهواره داشت.بنده ی خدا فکر میکرد که از پشت کوه آمده ایم! میگفت: تو ماهواره یک شبکه ای هست که از صبح تا شب مکه رو نشون میده، همیشه اونو نگاه می کنیم!! و یک شبکه هم هست که فقط قرآن میخونن، عبدالباسط با صوت میخونه خیلی زیبا..یک شبکه هست که فقط نماز میخونن. و شبکه باکوی آذربایجان هم برای نشون دادن اسلام فقط قبرستان رو نشون می ده...ما فقط اینا رو نگاه می کنیم! چه خوب واقعاً، ما هم باور کردیم!

پس ماهواره را برای قرآن و مکه و مدینه خریده اید؟ احسنت به شما، بهتر نبود سی دی های قرآن و... خریداری می نمودید که هزینه ی کمتری متحمل شوید؟ آخر بنده خدا مگر مجبوری دروغ بگویی؟ دیگر ما را سیاه نفرمایید لطفا، که ما در درون لوله بخاری زیست کرده ایم!

البته بعضی از افراد هستند که مانند آفتاب پرست، متناسب با شرایط محیط و مخاطب خود، رنگ عوض میکنند. مثلا تا فردی مذهبی را میبینند می گویند: تو گوشیم یه برنامه و نرم افزار دارم قرآن میخونه که محشره، بیا برات بلوتوث کنم ... و یه برنامه دارم اذان میگه، میخوای برات بفرستم؟یا نه اصلا بیا برات عکس خامنه ای رو بفرستم(چنان میگوید خامنه ای، که انگار پسر خاله اش است) و همچنین میگوید: راستی یکی از فامیل هامون ملّاست! یکی از دختر خاله هام خیلی پاک و مومنه، همیشه نمازش رو سر وقت میخونه، روزه هاشو میگیره..چادر میذاره، با پسر خاله ها و پسر عمه ها و...دست نمیده!!!ولی...

ولی، مخاطبش که تغییر میکند، هیهات، رفتارش از این رو به آن رو می شود. همچنین از او که می پرسی چگونه با نامزدت آشنا شدی؟ اگر مذهبی باشی، میگوید: کاملاً سنتی و معمولی بود، من اصلا اونو ندیده بودم و تا حالا اسمشو هم نشنیده بودم. یهو اومدن خواستگاری، ولی اگر عادی باشی و به قول خودشان"روشن فکر"، میگوید: دو سه سال با هم دوست بودیم، خیلی همدیگه رو میخواستیم.

آری، این روز ها حجاب و عفاف را جور دیگر معنی می کنند برایت.

چند روز پیش اخبار را که نگاه می کردم، مجری خبری را می خواند که خانم های مسلمان و محجبه از کشور های مختلف به ایران آمده و با آیت الله العظمی خامنه ای دیدار کردند...با خود میگویم: این بنده های خدا با چه هدفی به ایران آمده اند؟ وقتی خانم های بد حجاب اینجا را می بینند پیش خود چه فکری می کنند؟ آنان آمده اند تا ما را ببینند، و از خانم های محجبه ی ما الگو بگیرند، اما با دیدن این صحنه ها،شاید سرد شوند!!؟ آن ها که نمی دانند تغییر فصل و گرم و سرد شدن هوا، این قدر می تواند یک اصل الهی را تحت تاثیر و تغییر قرار دهد! این حقیقت شگفت را فقط ما می دانیم!! آری نهایتاً آنان هم می فهمند که هدیه الهی حجاب، به مکانی خاص یا کشور بخصوصی تعلق ندارد، می توان در اروپا بود و محجبه بود، می توان روی خون های شهدا در ایران گام برداشت و حجاب را به پشیزی نگرفت.

ای کاش کمی به زندگی خود نگاه بیاندازیم. آیا این همان ایران ِ سال های انقلاب است که اکثریت خانم ها محجبه و پاک و بی آلایش بودند ؟ این همه در راه پیمایی ها شعار مرگ بر آمریکا سر میدهیم، باید نیک بدانیم که آمریکا در ذهن و فکرهای بعضی ها نفوذ کرده، و قبله ی خیلی هاست.. میگویی نه؟ یک سر برو تا سر کوچه و برگرد، آنوقت به صدق حرف هایم می رسی.

اما در این بین، بی انصافی ست اگر از چادری ها و خانم های محجبه حرفی به میان نیاورم. ما، خانم های چادری و محجبه هم داریم که واقعا آدم وقتی می بیندشان، لذت می برد از حجاب و عفاف آن ها و پیش خود می گوید: " آفرین، حزب اللهی یعنی این"

و رحمت خدا بر مومنان باد..

بیـ... رنگـ... :

دیروز لباس رزم، فانسقه و پوتین و اسلحه بود.

و امروز؛

لباس رزم، "حیا و حجاب است و قلم"..

برچسب ها یازهرا ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 9
  • بازدید کلی : 838